Автомобилни крушки

Автомобилни крушки

Автомобилни светлини

 

Автомобилни светлини

Автомобилна част, без която повечето шофьори не могат да си представят шофиране, особено през нощта. Малка част от тях са адреналинки и пияни рискови хора, които представляват опасност на пътя.

Знаем колко важни са фаровете за нашата кола. В крайна сметка те ни позволяват да шофираме безопасно през нощта и извън нея. Автомобилните светлини, особено предните, ни позволяват да разпознаем опасността от пешеходец или диво животно и ни дават време да реагираме не само на себе си, но и на тях.

Светлините в автомобила, особено функционалните, имат редица предимства. Освен безопасността, най-добрата част разбира се е, че няма риск от глоба за счупени или липсващи светлини.
Как се изгражда?

Конструкцията на автомобилна крушка се състои основно от 2 компонента, които са от интерес за нас като шофьори:

тела, разбирани като източници на светлина. Трябва да се помни, че под един фар има повече от една лампа и всяка от тях е предназначена за различен тип светлина, която управляваме в кабината на водача.

фар, чиято задача е да насочи лъч светлина към пътя и по този начин да осигури видимост.

Как работят автомобилните крушки?

Всеки компонент на автомобилната крушка има своя специфична функция:

Лампите осигуряват ярка светлина. В автомобилите има много от тези видове.

Рефлекторът, който се състои основно от отразяващо стъкло и дифузно стъкло, има за задача да изпраща светлината възможно най-далеч. Рефлекторът се намира в задния край в средата на лампата и има за задача да отразява светлината по посока на движението. Благодарение на него повече светлина пада на пътя със същата консумация на енергия, както без рефлектор, така че можете да видите, че си заслужава да го имате. Дифузните стъкла разпределят равномерен сноп светлина, така че да е по-широк и да покрива по-голяма площ.

Кратка история на автомобилните светлини
Автомобилни лампи в ранните дни

Исторически лампите са били използвани за улично осветление и се използват и днес, но с течение на времето започнали да се появяват и в автомобилите. Около 1913 г. първите лампи се появяват в автомобилите, вероятно крушки на Едисон.
Първият малък пробив на Philips

 

Изобретена от Philips, електрическата крушка Philips Duplo се оказа пробив за времето си. Защо беше пробив? В един случай има две влакна за два различни вида светлина: къси и дълги светлини. Всичко това го направи по-евтино и увеличи производителността, което ускори развитието на автомобилизма.

Изобретението е преработено и подобрено. Светлинният обхват на фаровете е увеличен и са въведени асиметрични светлини за водача.

За съжаление начинът, по който работеше електрическата крушка, беше остарял. Крушката светеше чрез нагряване на волфрамова жица. Жицата не гори, но нейните пари се утаяват върху повърхността на стъклената крушка и все повече блокират изходящата светлина - така нареченото почерняване.
Халогенни крушки

През 60-те години на миналия век се появяват халогенни крушки. Това са обикновени волфрамови крушки, но те са пълни с газ, съдържащ съединения на барий и йод. Този газ предотвратява утаяването на волфрам върху повърхността на стъклената колба. Вместо това волфрамовите пари се отлагат отново върху нишката. Халогенните лампи се саморегенерират по време на работа.
Ксенонови лампи

През 90-те години се появяват ксенонови лампи. Те работят на принципа на електрическа дъга между два електрода в атмосфера от редки газове (ксенон, аргон) и метални соли (живак, скандий и натрий). Дължината на дъгата е равна на разстоянието между електродите, приблизително 4-5 мм. За запалване на такава лампа е необходимо напрежение от 85 000 V; след като дъгата "изгори", за поддържането й е достатъчно 85 V. Ксеноновите лампи са по-ефективни от халогенните лампи, например 55W халогенна лампа излъчва наполовина по-малко светлина от 35W ксенонова лампа. Така че разликата е значителна.

 

Ксеноновите лампи имат много предимства. Освен очевидно по-високата им ефективност в сравнение с другите крушки, споменати по-рано, те произвеждат по-добра светлина. Светлината им е близка до спектъра на слънчевата светлина. Това прави очите на водачите по-малко уморени по време на шофиране, което означава повече комфорт. Освен това ксеноновите лампи могат да издържат до 3 000 часа. В сравнение с халогенните крушки, които издържат максимум 1 000 часа в най-скъпите версии, това е впечатляващо.
LED фарове


През 21-ви век дизайнерите отново започнаха да търсят подходящ източник на светлина за автомобилите. Това се дължи отчасти на изискването за вграждане на дневни светлини във всички автомобили и отчасти на развитието на съвременните технологии. Шофьорите искаха по-издръжливи източници на светлина.

За щастие, това съвпадна с развитието на полупроводниците в електрониката. Започнаха да се използват диоди, първоначално за задните светлини - така наречените LED задни светлини. По-късно обаче, след комбинирането на десетки диоди със сложна система от лещи, се установява, че те са подходящи за използване и в предните светлини.

Полупроводниковите диоди имат висока електрическа ефективност, която не може да бъде сравнена с други източници на светлина. Те произвеждат светлина, подобна на слънчевата, която практически не уморява очите на водачите. Особено когато се използват в тъмнина и кошмари. Те осигуряват по-широко зрително поле в сравнение с ксеноновите лампи. Не изискват поддръжка и животът им е приблизително същият като този на самия автомобил.
Бъдещето на автомобилното осветление

Philips прогнозира, че в бъдеще лазерните диоди ще придобият господстващо положение спрямо автомобилните крушки. Те генерират по-малко топлина и поради това са по-ефективни от светодиодите, на които са подвид.

Въпреки това, с планираното въвеждане на лазерни системи за пътно осветление, инженерите трябва да решат редица въпроси. Те трябва да разработят интелигентен контрол за разпознаване на движението по пътя или ъгъла на падане на светлината, така че тя да не попада в очите на водача. Все още има да се извърви дълъг път.
Кой е най-добрият тип автомобилни светлини?

Както показва краткият урок по история по-горе, LED осветлението е бъдещето на светлините и фаровете. Светодиодите са най-ефективният начин за производство на светлина, познат на човечеството.
Фенери срещу фарове

В началото на предишната глава написах, че светодиодите са бъдещето на светлините и фаровете. Каква е разликата между тях. В края са лампите. В случая на светодиодите те могат да се състоят от около дузина диоди, свързани помежду си.

Фаровете обаче могат да имат отделни светодиоди в корпус, разположен точно зад стъклото на разсейвателя. Тогава такива светлини могат да се използват при шофиране през деня, тъй като те светят слабо, но достатъчно силно, за да осветят най-близкия път и да покажат присъствието ви в района.
Магазин Tomito предлага

 

За щастие на нас, шофьорите, магазин Tomito предлага широка гама продукти за най-взискателните клиенти на разумна цена.

Ако си мислите, че не се нуждаете от добра лампа, било то за задните светлини или за фаровете, може би грешите. За нас, шофьорите, винаги съществува риск някоя крушка да се повреди, счупи или свърши.

Както си спомняте от историята на автомобилното осветление по-горе, всички видове крушки имат определена продължителност на живота, например ксеноновите крушки до 3 000 часа. Всички те, с изключение на светодиодните светлини и фарове.

Магазин Томито разполага с LED крушки в продуктовата си гама. Задните и предните са предназначени за най-популярните марки автомобили като Volkswagen, Audi, BMW и Opel.
Защо се износват лампите?

Това, разбира се, се дължи на тяхната употреба. Всеки вид лампа, както и всичко на света, рано или късно се износва. LED крушките и фаровете, разбира се, имат най-дълъг живот.

Освен това специалистите в магазин Томито знаят от дългогодишен опит, че при автомобили на няколко години фабричните крушки се износват бързо и светят все по-слабо.
Има ли смисъл от регенериране?

В случай на фабрично износване регенерирането не е целесъобразно. Разходите за разглобяване, закупуване на нови части, сглобяването им и повторното им сглобяване са многократно по-високи от разходите за закупуване на неизползвана част. Единственият разумен изход от тази ситуация е да се закупят нови части.

Закупуването на свежи лампи е не само по-евтино, но и много по-добро решение. По този начин можем да закупим несравнимо по-добър продукт. Например, вместо да ремонтираме остаряла ксенонова лампа или да купим нова идентична лампа, можем да направим още една стъпка напред.


Най-добрият вариант за нас е да закупим светодиодни крушки и рефлектори, които се отличават в сравнение с другите видове крушки:

  •         най-висока икономия на енергия
  •         отлична издръжливост
  •         напълно контролируеми
  •         Високо качество на светлината, близка до слънчевата



Какво си заслужава да изберете?

Като се има предвид непретенциозната гама от предлагани осветителни тела, има смисъл да се вземе най-разумното от икономическа и техническа гледна точка решение. И така, какво да изберете?
Фарове, предлагани в магазин Tomito

Магазин Томито, както вече няколко пъти споменахме тук, разполага с широка гама продукти на разумни цени. Това включва най-добрите видове светодиодни крушки и фарове - т.е. тип LED.

Фирмата предлага марки на водещи производители на светодиодно осветление като Depo, Sonar и Tyc.

Разбира се, на уебсайта на компанията ще намерите не само LED крушки. Предлагат се и други видове крушки - ксенонови и халогенни.
LED крушки ангелски очи

Светлините Angel Eyes се характеризират със специфичен тип осветление, обикновено позиционни светлини, които обикновено се срещат при автомобилите BMW.

Това е т.нар. контурно/контурно осветление, което се характеризира със светлинна обвивка, която е разположена по периметъра на фара - дългия светлинен сноп. Този ефект се вижда най-добре, когато автомобилът е неподвижен.

Angel Eyes са използвани за първи път при модела BMW E46, произвеждан между 1998 и 2007 г. Днес, освен BMW, тази технология се използва и от други марки като Audi, Opel и Volkswagen.

LED дневни светлини

Друг вид светодиодно автомобилно осветление е технологията за дневни светлини. Техните предимства включват всички предимства на LED осветлението плюс лесен монтаж и сравнително достъпна цена.


Прозрачни светодиодни крушки

  Тяхната характерна особеност е издължената форма на страничната повърхност на LED фаровете. В допълнение към очевидните предимства на самите светодиоди те включват и

  •         модерен външен вид
  •         водоустойчивост (която всъщност може да се приложи към всички светодиоди).
  •         ниската цена на такава светодиодна система в сравнение с други системи.




DRL светлини

Те се характеризират с форма в стила на логото на Nike - издължени са и изглеждат като част от вълна. Тяхното ценово предимство е, че са малко по-скъпи от прозрачните LED светлини, но по-евтини от системата за осветление "ангелски очи".

Може да се каже, че подтипът DRL е компромис между дневната и ясната светлина.


 
Какво друго освен LED крушки?

Освен гама от много видове LED осветление от популярни марки, компанията предлага и светлини за предната и задната част на автомобила, ксенонови и халогенни. Може би не всички са готови за светодиодите.
Предни светлини

  За тези, които обичат задното осветление, компанията предлага: - светлини за автомобил, които са предназначени за автомобила:

  •         Предни светлини - Volkswagen, Opel, Audi и Bmw
  •         Предни светлини - Volkswagen, Opel, Audi, Bmw
  •         Предни фарове - Audi, BMW, Volkswagen и Opel



Задни светлини

  •       Що се отнася до задните светлини, компанията предлага:
  •         Audi LED задни светлини
  •         LED задни светлини на Bmw
  •         Задни LED светлини Задните LED светлини на Volkswagen са първите LED светлини, които се появяват в автомобилите. Не е изненадващо, че има богат избор. Изборът е богат, но не е претоварен. При моделирането на задни светлини е доста трудно да се измисли интересна и проста форма, която да е приемлива в масов мащаб.  Съществуват много видове светодиодни задни светлини. Съществуват LED задни светлини за камиони, ремаркета, каравани и, разбира се, автомобили. Накратко, има толкова видове LED задни светлини, колкото са и превозните средства, които ги използват.



Резюме

След този истински потоп от информация е време най-накрая да се опитаме да отговорим на поставения по-рано въпрос: "Какво си струва да изберете?".

Какво трябва да избера, ако изобщо трябва да избера? Какво и защо?

Може би сте забелязали, че предпочитам светодиодни светлини, независимо дали отпред или отзад. Всичко сочи, че LED технологията засега е най-добрият начин за производство на светлина, който познаваме като цивилизация.

 

Имат ли LED крушките и фаровете предимства сами по себе си? Не, всичко има някои недостатъци. Вече споменахме предимствата на LED осветлението.
Накратко, предимствата са следните

  •         качество на светлината
  •         пестене на енергия
  •         дълготрайност, включително устойчивост на вода и прах
  •         устойчивост на ниски температури
  •         устойчивост на вибрации, падания, механични наранявания.
  •         не е необходимо да се използват рефлектори
  •         малък размер
  •         лесна работа



А какви са недостатъците на светодиодната система? Те включват:

  •         Чувствителност към "неправилния" източник на захранване
  •         концентриран светлинен лъч - в зависимост от приложението, това се оказва проблем или предимство.
  •         Ниска работна температура



  Понякога недостатъците могат да надделеят над избора на LED осветление. Ако живеете в горещ климат, съществува по-голям риск от потенциални неизправности.

  При автомобилите предимството е, че няма нужда от рефлектор, но концентрираният светлинен лъч, произвеждан от светодиодите, е нежелан. За щастие, съществуват разсейващи стъкла.



  Изборът на предни или задни светлини трябва да се обмисли внимателно. Особено когато възникне неочаквана повреда. Шофьорите все още не се доверяват напълно на LED системите. Те гледат на тях предимно от гледна точка на техните недостатъци. А си струва да се разшири зрителното поле.

  Ако трябва да смените или да изберете нови фарове или задни светлини и по стечение на обстоятелствата притежавате модел на някоя от тези марки:

  •         Volkswagen
  •         Audi
  •         Opel
  •         BMW, тогава знаете къде да намерите търсените от вас части на добра цена.


  Магазин Томито може да ви помогне да закупите фарове, задни светлини и рефлектори. Те предлагат не само традиционните ксенонови и халогенни крушки, но и LED крушки в няколко вида, които набират популярност поради многото си предимства и малкото си недостатъци: Примерни изображения на всички варианти на светодиодни фарове са показани по-горе: Angel Eyes, Daytime Running Light, Clear Light и DRL.

  В близко бъдеще светодиодните крушки несъмнено ще имат превес в автомобилното осветление. Това ще се дължи най-вече на подобренията в технологиите и на увеличаването на търсенето и съответно на предлагането.

  Като шофьори все още не се доверяваме на LED крушките, точно както не се доверяваме на електрическите автомобили, че ще свършат по време на движение. Страхуваме се от повреда на лампата по време на шофиране, защото в крайна сметка могат да се случат много неща, които са извън нашия контрол - внезапно прекъсване на електрозахранването или бързо прегряване на електрическите вериги.

  Въпреки това е само въпрос на време светодиодните крушки и фарове да заменят конвенционалните крушки. Може би не навсякъде заради техните недостатъци. За по-специални условия вероятно ще продължат да се използват традиционните осветителни решения. Във всеки случай понастоящем LED технологията е абсолютното бъдеще на осветителните системи.

  Сами можете да си отговорите дали си заслужава, но предвид всички придобити дотук знания, единственият разумен отговор е "да".

pixel